20090822

Oleh2 dr KL : Obat herbal pencegah H1N1




Friends,

Minggu lalu gue baru balik dari KL, di pesawat MH gue pilih Koran local “ Utusan : Penyebar Fikiran Rakyat”, ternyata ada artikel menarik tentang H1 N1 yang hebooohhh itu!

Nah nih ya gue kutip plek2-kan (apa adanya) supaya all friends bisa menikmati dialek bahasa negare tetangge kite tercinta sambil belajar la ..:

Judulnya : Jintan hitam cegah H1N1

SHARJAH, Emiriyah Arab Bersatu (UAE) 13 Ogos (** ooh Ogos itu August ** hehe)
Jintan hitam atau habbatus sauda dalam bahasa Arab dipercayai dapat mencegah jangkitan selesma babi atau influenza A (H1N1)

Menurut kajian yang disiarkan dalam majalah penyelidikan perubatan China, ia boleh digunakan dengan merendam herba tersebut dalam air suam dan airnya diminum pada waktu pagi.

Akhbar Al-Khaleej melamporkan, kajian tersebut telah menyebabkan penjualan jintan hitam meningkat sebanyak 50 peratus di beberapa negara Asia dan Arab Saudi serta Mesir.
Minuman tersenut turut diedarkan kepada mereka yang sedang menunaikan umrah di Mekah dan Madinah

(source: Penyebar Fikiran Rakyat”, Jumaat 14 Ogos/ 23 Syaaban 1430)

Gue Alhamdulillah punya dalm bentuk tablet isinya jintan hitam, tiap haris sekarang anak2 dan gue minum 2x tablet perhari, Alhamdulillah mudah2 sehat..

Semoga manfaat, agar kita dan teman semua sklg sehat ya..

Salam jintan hitam,
Maya

Tidak ada komentar: